Contact

Veelgestelde vragen (FAQ):

1 Wie zijn jullie
1.1 Wat zijn jullie contactgegevens?

Industrieweg 12
8071 CT  Nunspeet

Tel: 0341 - 261891
Mail: info@elskamptuinmeubelcentrum.nl

1.2 Wat zijn jullie openingstijden?

In het tuinmeubelseizoen (maart t/m september) zijn dit onze openingstijden:

Maandag - donderdag: 9:00 - 18:00
Vrijdag: 9:00 - 21:00
Zaterdag: 9:00 - 17:00
Zondagen gesloten (geen koopzondagen)

Buiten het seizoen (oktober - februari) zijn dit onze openingstijden:

Maandag - woensdag: Gesloten
Donderdag - Zaterdag: 10:00 - 17:00
Zondagen gesloten (geen koopzondagen)

1.3 Hoe lang bestaan jullie al?

We bestaan sinds 1991, dus dit jaar 25 jaar!

2 Bestelling en levering
2.1 Welke betaalmethodes zijn er?

Op onze website kunt u (zonder meerprijs) betalen met:

  • iDeal
  • PayPal
  • Overboeking
  • Betalen bij afhalen (pin of contant)
  • Betalen bij aflevering (Onder rembours, meerprijs: €15,-)
2.2 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
  1. Zoek het artikel dat u wilt kopen
  2. Klik op: in winkelwagen
  3. U kunt nu verder winkelen, uw product blijft in de winkelwagen liggen
  4. Heeft u al uw gewenste artikelen in de winkelwagen? Klik dan op Winkelwagen en dan op Bestelling afronden
  5. Vul uw gegevens, de verzend- en betaalmethode in. Ga akkoord met onze algemene voorwaarden en klik op Kopen
2.3 Wat is de levertijd?

Dat hangt af van de bezorgmethode.

  • Bezorgen Basis heeft een levertijd van max. 3 werkdagen. Pakketten die via de post verzonden kunnen worden, worden vaak dezelfde dag nog verzonden (mits deze voor 16:00 u betaald zijn). Anders gaat het via een extern transportbedrijf, die vaak 1 of 2 dagen later kan leveren.
  • Bezorgen + en Full Service Bezorgen gaat altijd met onze eigen chauffeurs. Hiervoor hanteren we maximaal 8 werkdagen. Dit is afhankelijk van uw adres en onze nog lopende routes. We nemen binnen 2 werkdagen contact met u op om een concrete bezorgafspraak te maken.
2.4 Moet ik thuis zijn voor de levering?

Als uw pakket wordt verzonden via de post, hoeft dit niet. Dan wordt uw pakket bij de buren geprobeerd af te leveren of anders kunt u deze (na 2 bezorgpogingen) afhalen bij het dichtsbijzijnde PostNL afhaalpunt.
als uw pakket verzonden wordt via de post, dan ontvangt u via email een Track & Trace code, waarmee u de zending in de gaten kan houden.

Als de levering gaat via een extern transportbedrijf of via onze eigen bezorger, dan dient u thuis te zijn bij de levering. Daarom zal er met u contact opgenomen worden, om zo een datum en tijd af te spreken dat u ook thuis kunt zijn.
Mocht u niet thuis zijn tijdens de levering, dan zullen we eventuele onkosten aan u doorberekenen

2.5 Kan ik mijn bestelling ook zelf afhalen?

Afhalen is mogelijk als de winkel ook geopend is. We zouden het prettig vinden dat u het even van te voren laat weten (als u een tuinset komt halen), dan kunnen we uw bestelling alvast voor u klaarzetten.

2.6 Wat moet ik doen als ik mijn product wil ruilen/retourneren?

Na ontvangst heeft u veertien dagen (14) om de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. U kunt uw product dan ruilen of retourneren. Wanneer u uw product wilt retourneren, dan dient u het product binnen 14 dagen na de melding van herroeping aan ons terug te sturen. U kunt daarvoor naar onze winkel komen met het product, maar we kunnen het ook bij u ophalen. U kunt ook gebruik maken van de pakketdienst van PostNL. De kosten van het retourneren zijn voor rekening van de consument. Als u een afspraak wilt maken kunt u contact met ons opnemen. De kosten van het retourneren van een product gaat altijd in overleg. De eventuele reeds betaalde bedragen (inclusief verzendkosten voor de heenzending) krijgt u zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, retour. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden. Indien u het product heeft beschadigd kunnen wij kosten in rekening brengen voor waardevermindering.
Voor het gebruik maken van uw herroepingsrecht, kunt u gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping. Deze kunt u hier downloaden.
Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor heenzending niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht

3 Garantie en Reparatie
3.1 Heb ik garantie?

Op de producten die u bij Elskamp Tuinmeubelcentrum geldt 5 jaar (afbouwende) garantie, onverminderd uw recht op wettelijke garantie. Deze garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat er in alle redelijkheid door de consument van verwacht mag worden.
Daar bovenop bieden wij de garantie, zoals deze ook door de fabrikant wordt geboden: de fabrieksgarantie. Deze garantietermijnen per merk kunt u vinden, samen met overige informatie op: Garantie en reparatie

3.2 Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Schade
Wanneer u schade wilt melden, dient u dit eerst van te voren te melden bij Elskamp Tuinmeubelcentrum (e-mailadres: info@elskamptuinmeubelcentrum.nl).
In die mail graag vermelden:
- De exacte klacht
- Een foto van de schade
- Een kopie van de aankoopbon
We nemen dan binnen een week contact met u op met een oplossing en de verdere afhandeling.
Als u garantie heeft op het product, wordt het kosteloos voor u gerepareerd of vervangen. Buiten de garantie om, kunnen wij niet garanderen dat we geen extra kosten in rekening brengen.

Klachten over levering of procedure
Mocht u klachten hebben over de levering, of over hoe u geholpen bent, kunt u dit altijd laten weten aan ons per telefoon, mail of het formulier op de website. Deze gegevens kunt u vinden op de contactpagina.
We nemen dan binnen een week contact met u op met een oplossing en de verdere afhandeling.
Mocht een klacht niet opgelost worden, kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit kan op de website www.sgc.nl
Ook kunt u terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR). In het geval van een klacht/geschil kunt u terecht op http://ec.europa.eu/consumers/odr/
 

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »